
Pentru că toamna este un început, pentru fiecare acesta este diferit. Și așa cum ne plac provocările, echipa Vaserole HR Business Partner a decis să realizeze un interviu cu Olesea Vascan, în care ne vorbește despre activitatea echipei din ultima jumătate de an.
Este început de toamnă, anotimpul în care strîngem roadele și ne bucurăm de rezultate. Cum a fost pentru VASEROLE HR Business Partner anul precedent și cît de pregătiți sunteți să strîngeți roadele?
Acum realizez că, de fapt, proiectul nostru VASEROLE HR Business Partner și-a luat avînt un an în urmă. Anterior am activat sub denumirea de Recruiters CLUB și prestam doar servicii de instruire, mentorat și consultanță în domeniul managementului resurselor umane. Activitatea noastră a crescut organic prin adresările pe care le-am avut din partea Companiilor de a elabora și implementa proiecte de recrutare, urmate de consultanță și oferirea serviciilor de administrare a dosarelor de personal.
Doar un an, cu atîtea provocări frumoase, încît acum suntem pregătiți să strîngem roadele dar și să tragem învățăminte. Pot spune că am avut un an complicat dar, în același timp, am fost mereu în creștere și ne-am bucurat de fiecare proiect.
Vorbind de rezultate. Ai careva cifre de care ești mîndră?
Da! Mă mîndresc cu Echipa VASEROLE care la moment este formată din 6 Membri, Femei frumoase și Specialiști de valoare, cu competențe profesionale în domeniul HR, în special Recrutare, Marketing și Vînzări. Alături de Echipa noastră sunt și Profesioniștii cu care colaborăm în diverse proiecte de instruire și networking. Astfel, comunitatea Beneficiarilor programelor de instruire a crescut la peste 2000 de Profesioniști din HR Management și Conducători de toate nivelele.
Ce ține de serviciile de elaborare și implementare a proiectelor de recrutare, prin dezvoltarea continuă a competențelor, echipa VASEROLE a atins capacitatea de a recruta peste 400 candidați lunar.
Cum se simte echipa și cum e să lucrezi la distanță deja de aproape jumătate de an?
Din observațiile mele Echipa se simte bine. Trăiesc momente în care primesc foarte multă motivație din acțiunile membrilor Echipei VASEROLE. Chiar s-a adaptat ușor procesului de muncă la distanță. Aceasta probabil se datorează programului de muncă flexibil pe care l-am practicat pînă la pandemie. Noi am ales o nișă de dezvoltare foarte pretențioasă și cu multe provocări, dar care ne oferă posibilitatea de a realiza sarcinile de lucru din orice colț al lumii. Eu personal mă strădui să mențin comunicarea zilnică cu membrii echipei. Sunt activități de planificare în care ne implicăm toți. Ședințele ZOOM sunt o modalitate interesantă de a comunica în echipă. Mai ieșim și la iarbă verde. Totuși, vedem oportunitatea de a reveni la activități de birou.
Cu siguranță, această pandemie a afectat atît procesele de muncă, cît și unele aspecte ce țin de relațiile de muncă. Spre marea fericire, suntem o echipă cu valori mărețe și am pus în prim plan comunicarea și dezvoltarea personală.
Mai mult de atît, aș putea spune că ne-am avîntat într-o relație de “prietenie” cu Pandemia. Avem toate șansele să aducem mai multă valoare și să creăm oportunități de dezvoltare datorită acestei situații.
Mulțumesc Echipei VASEROLE pentru motivație, dedicare și implicare activă.
Câte evenimente de instruire ați realizat?
Din luna martie 2020, am desfășurat 18 evenimente de instruire în format online, prin intermediul platformei ZOOM. De asemenea am realizat proiectul HR Matinal – un cilcu de Live-uri informațional practice difuzate pe Pagina de Facebook VASEROLE HR Business Partner.
Câte ședințe de lucru cu echipa ați avut?
Ședințe de Lucru cu Echipa facem, practic în fiecare săptămînă. O ședință unde participă toți, și deja ședințele pe proiecte în parte. Chiar nu pot să spun o careva cifră. Eu, mă aflu în ședințe de planificare, analiză și coordonare aproape în fiecare zi. Suntem în perioada cînd implementăm noi proceduri și îmbunătățim procesele. Pandemia ne-a pus în situația de a realiza sesiuni de Brainstorming prin ZOOM. De a utiliza mai activ instrumentul Trello. De a comunica mai mult prin telefon. Datorită dedicației și a implicării responsabile, ne bucurăm de o sincronizare între membrii echipei noastre.
Care sunt obiectivele voastre pentru următoarea perioadă?
Următoarea perioadă se anunță a fi extraordinară. Unul din scopurile noastre este să aducem îmbunătățiri în livrarea serviciilor de instruire și să lărgim aria de difuzare a programelor de instruire. În direcția Serviciilor de Recrutare, obiectivul nostru este să trecem peste cifra de 1000 candidați generați lunar. În acest context, suntem orientați să aducem modificări procesului de colaborare cu clienții, pentru a le oferi mai multă valoare. Începînd cu luna august 2019, noi am fost în proces continuu de perfecționare a campaniilor de recrutare. Am experimentat mult și am parcurs provocări prețioase. Acum suntem gata să oferim o versiune îmbunătățită, să colaborăm în Proiecte de recrutare care necesită o abordare complexă prin mixul de surse de recrutare cît și instrumente de marketing. Țintim spre companiile ce vor să inoveze și să investească într-un proces de recrutare pentru a crește cea mai puternică și profesionistă echipă.
Un alt obiectiv este lansarea și popularizarea pe piața serviciilor de HR a programelor de adaptare și retenție a angajaților.Scopul nostru principal este să devenim un Partener de încredere pentru Organizațiile din R. Moldova pe segmentul de Management a Resurselor Umane.
Noi, Vaserole HR Business Partner am înțeles că nu ne putem împotrivi pandemiei și nu avem decât să o acceptăm și îndrăgi. Iar pentru că uneori creativitatea umană este nelimitată, vom continua să facem lucruri frumoase și să fim alături de companii, creînd parteneriate puternice de business.
Mulțumim Olesei Vascan pentru timpul său și sinceritate în realizarea acestui interviu.